Tarybos darbo reglamente įtvirtinta, kad skundą atsisakoma priimti nagrinėti, jeigu nuo skunde nurodytų pažeidimų paaiškėjimo dienos iki skundo padavimo dienos praėjo daugiau kaip šeši mėnesiai (9.2.3 pap.). Skundo padavimo terminas prasideda nuo teisės paduoti skundą atsiradimo dienos, o teisė paduoti skundą atsiranda nuo tos dienos, kurią asmuo sužinojo arba turėjo sužinoti apie netinkamus teismo eksperto veiksmus. Pažymėtina ir tai, kad Tarybos darbo reglamento 9.2.4 pap. nurodyta, kad skundą atsisakoma priimti nagrinėti, jeigu nuo Teismo ekspertų profesinės etikos kodekso pažeidimų padarymo dienos praėjo daugiau kaip treji metai. Šis terminas, priešingai, nei šešių mėnesių terminas, skaičiuojamas nuo profesinės etikos principų pažeidimo padarymo dienos ir yra naikinamasis.
Atitinkamai, skundas dėl profesinės etikos principų pažeidimų turi būti pateiktas Tarybai per šešis mėnesius nuo pažeidimų sužinojimo arba turėjimo sužinojimo dienos, tačiau ne vėliau nei per tris metus nuo profesinės etikos principų pažeidimų padarymo dienos.
Teismo ekspertizės įstatymo 5 str. 4 d. bei Tarybos darbo reglamente įtvirtinta, kad Taryba turi teisę kreiptis į teismo ekspertizės įstaigas, valstybės institucijas ir komisijas, įstaigas ar organizacijas, kurioms įgaliojimai suteikti kvalifikaciją tam tikroje srityje nustatyti įstatymuose ar kituose norminiuose teisės aktuose, dėl informacijos ar paaiškinimų (išvados) pateikimo (12.3 pap.) ir teismo ekspertizės įstaigos ir kitos kvalifikaciją suteikiančios institucijos pagal kompetenciją privalo pateikti Tarybai informaciją ir paaiškinimus, ar ekspertiniai tyrimai buvo atlikti pagal kvalifikaciją ir tai sričiai taikomų teisės aktų reikalavimus (14 p.).
Be kita ko, teismų praktikoje taip pat pripažįstama, jog tam tikroje srityje asmenims kvalifikaciją suteikiančių institucijų pateikiama informacija laikytina svarbiu įrodymu Tarybai sprendžiant dėl teismo eksperto kompetencijos ribų ir Etikos kodekso pažeidimų nustatymo (Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo 2020 m. gegužės 6 d. nutartis administracinėje byloje Nr. eA-1542-520/2020).
Atitinkamai, Taryba, vadovaudamasi anksčiau minėtomis teisės aktų nuostatomis, siekdama išnagrinėti skundus, kuriuose keliami klausimas dėl teismo eksperto kompetencijos ribų, kreipiasi dėl informacijos pateikimo į teismo ekspertizės įstaigas ar kitas kvalifikaciją suteikiančias institucijas:
Taryba nenagrinėja skundų dėl teismo ekspertų proceso veiksmų, skundų dėl ekspertinio tyrimo išvadų pagrįstumo ir teisėtumo, skundų, kurių nagrinėjimas priskirtinas teismo, prokuroro ar ikiteisminio tyrimo įstaigos pareigūno kompetencijai (Teismo ekspertizės įstatymo 5 str. 2 d., Tarybos darbo reglamento 2 p.). Pačios ekspertizės turinio vertinimas yra teismo, prokuroro ar ikiteisminio tyrimo įstaigos pareigūno kompetencija (Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo 2017 m. spalio 31 d. administracinė byla Nr. A-1284-261/2017).
Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo praktikoje nurodyta, kad Taryba, vertindama teismo ekspertų veiklą, susijusią su Teismo ekspertų profesinės etikos kodekso laikymusi, turi galimybę remtis teismų procesiniuose sprendimuose išdėstytais motyvais dėl ekspertizės akto turinio ir teismo eksperto proceso veiksmų (Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo 2021 m. gegužės 5 d. nutartis administracinėje byloje Nr. eA-1108-815/2021). Taigi, Tarybos kompetencijai priskirtina nagrinėti skundo argumentus dėl ekspertizės akto pagrįstumo ir teisėtumo tik tuomet, kai yra įsiteisėjęs procesinis sprendimas, kuriame pateiktas ekspertizės akto turinio vertinimas.
Be kita to, pareiškėjas, abejodamas ekspertizės akto teisingumu bei pagrįstumu, savo teises ir teisėtus interesus gali įgyvendinti tame pačiame procese į kurį buvo pateiktas ekspertizės aktas, teikiant atsiliepimą į ieškinį ar kitokį procesinį dokumentą (Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo 2023 m. balandžio 12 d. nutartis administracinėje byloje Nr. eA-176-1188/2023).
Taryba skundus nagrinėja vadovaudamasi Tarybos darbo reglamento nuostatomis. Tarybos darbo reglamento 6–8 p. yra įtvirtinti reikalavimai, kuriuos turi atitikti Tarybai pateikiamas skundas.
Atitinkamai, Tarybai pateikiamame skunde turi būti nurodyta:
Pažymėtina, kad skundas turi būti patvirtintas pareiškėjo parašu.
Be kita ko, rašytinis skundas ir (ar) prie jo pridėtos dokumentų kopijos pateikiami Tarybai tiesiogiai, siunčiami paštu arba perduodami elektroninių ryšių priemonėmis, kuriomis galima tinkamai identifikuoti asmenį. Jeigu skundą paduoda pareiškėjo atstovas, jo įgaliojimai turi būti nurodyti įgaliojime, išduotame ir įformintame Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatyta tvarka.
Skundą galite pateikti siunčiant paštu adresu – Lvivo g. 19a, LT-09313 Vilnius bei siunčiant el. p.: [email protected] arba [email protected]